Kerikeri!!!!!!!!!!!

Idag när jag kollade mailen i skolan så låg det ett mail från en Chris Burrows i inkorgen. Han är min Rotarycounsellor från Kerikeris Rotaryklubb. Kerikeri är en liten stad med cirka 10 000 invånare som ligger i Bay of Islands i Northland på Nya Zealand. Staden ligger cirka 25 mil norr om Auckland och är en enligt Kiwi mått mycket gammal stad, den är från 1800talet och har ett av Nya Zeelands äldsta hus. Jag ska gå i Kerikeri High School, den har cirka 1500 elever och 50 internationella studenter. Deras skoluniform går i grönt och marinblått. Skolan är känd som en av de bättre på Nya Zeeland och har en seglingsakademi och även en teaterakademi. Jag är jätteglad öcer min placering och jag trodde inte att  jag skulle få någon info förrens i Maj eller ännu senare men nu vet jag skola, klubb och första värdfamilj. Jag ska bo hos ett par som heter Margaret och John och de har en dotter som heter Zara som studerar på universtet i Wellington. Hon var utbytesstudent i Österrike förra året så jag kanske kan försöka prata tyska med henne. Jag lägger ut länkar till skolan och staden en dag när jag orkar/ Olivia

Kommentarer
Postat av: marika

Jag ska också åka till nya zeeland 10/11!!!! :) fast ska till syd ön, men i allafall! vilket datum åker du? :)

2010-05-03 @ 15:13:03
URL: http://heymarris.blogg.se/
Postat av: Klara

Tjusig blogg solman:) Denna ska jag följa så jag vet vad du har för dig där borta på andra sidan jordklotet ;)

2010-05-15 @ 17:27:37
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Vad kul! Jag åker den 14 juli som det ser ut nu:) När åker du?

2010-05-16 @ 13:17:55
URL: http://oliviasolman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0