Vardag pa andra sidan jorden!

Insag idag att det ar en manad sedan jag lamnade Sverige, har inte haft nagon hemlangtan alls an. Det ar fortfarande mycket som hander och nya saker att se och lara sa jag har inte tid att ha hemlangtan. Forsoker att aktivera mig sa mycket som mojligt for jag vet att annars far jag kanske hemlangtan.
Borjar vanja mig mer och mer med engelskan och allt annat, pratade svenska med den finska utbytesstudenten fran paihias vardmamma och det var faktiskt svart. Har inte pratat svenska sen jag var i Auckland forutom pyttelite med en svensk som bor har i Kerikeri, har inte ens pratat med min familj, har bara mailat. Chattat med lite kompisar pa facebook har jag ocksa gjort men thats it. Inte ett enda skype eller telefonsamtal an.
Risken for att jag kommer rulla hem fran Kiwiland ar stor! ni som kanner mig vet ju att jag inte ar varldens sportigaste manniska och med den mangd mat jag ater sa bor man trana som en galning vilket jag inte gor! Men men, alla utbytisar gar upp i vikt!  Det ar i alla fall min ursakt:)
Det borjar bli mer vardag har nu, har borjat snooza langre pa mornarna och ga och lagga mig senare. Det ar ett klassiskt Olivia tecken pa att det borjar bli vardag. De forsta veckorna har var jag upp super tidigt och hade svart att fordriva tiden innan jag kunde ga till skolan, man kan ju inte vara en halvtimma for tidig. Idag daremot var jag sa seg och sen att min vardpappa i oro for att jag skulle komma forsent erbjod skjuts,tackade nej da det bara tar typ 7 min att ga till skolan, kom i tid!! Har somnat runt halv 12 de senaste natterna, ar alldeles for sent men jag ar inte trott pa kvallarna.
I helgen ska jag pa jazzfestival och kolla pa rugby, gillar faktiskt rugby!
Som de sager har i Kiwiland
See ya!!

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag tror rugby är din sport Solman:D!



ps. jag tycker du ska satsa på video inlägg på svenska så du inte glömmer bort den, de vore synd:O

2010-08-11 @ 18:46:09
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/
Postat av: Marianne Gustafsson

Verkar vara fantastiskt på Nya Zeeland. Tänk att slippa vintern. Ha det fortsatt bra

Marianne Gustfsson

DC Rotarys ungdomsutbyte distrikt 2380

2010-09-06 @ 20:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0