93 dagar utan lingonsylt!

Idag har jag varit i Kerikeri i tre manader, det har gatt tre manader och tre dagar sedan jag sa hej da till min familj pa Arlanda. Har inte atit lingonsylt pa lika lang tid, ar nog den svenska mat som jag saknar mest!
Nu ni har jag gjort som jag sagt och laddat upp bilder pa facebook! Vill ni se dem sa lagg till mej dar for tro mej, jag laddar inte upp alla dem har!
Idag har jag haft studiedag, eftersom jag inte hade nan exam idag sa var jag hemma och studerade infor mina nasta examer eller det ar val iallafall det skolan vill att jag ska gora. Jag sov istallet i tolv timmar, tittade pa skittv och funderade om jag skulle ta och packa ner alla mina saker eftersom jag flyttar till nasta familj imorn.
Har ju lovat att jag skulle skriva om lovet och min vecka i Auckland sa har kommer det:)
  • Hade Sverigehelg med Catlin som ska till Norrkoping, at kladdkaka och laste veckorevyn.
  • Akte till Auckland med vardmamma, vi overlevde!
  • Sag skytower, pratade svenska med Sebastian, akte till Auckland War Memorial Museum, trodde jag var i Asien nar vi hamnade i en park fylld med asiater, var bara graduationcermemoni pa universitetet.
  • Var kulturell och gick pa konstgalleri, art lararen blev lycklig nar jag sa det.
  • Sag mer strander an vad som finns i hela Sverige
  • Var i Matakana och hade angest over att jag inte kunde kopa allt jag sag dar. Oh, vad mycket fint brevpapper och andra onodigheter det finns i varlden!
  • Shoppade pa lilla sota second hand butiken i Whangaparoa, hittade varldens finaste kofta!
  • Spenderade 8 timmar pa Albanys mall med tva fina utbytisar, Yesenia och Lolo, spenderade mycket pengar men behovde ju klader:)
  • Sov i bilen vart vi an akte
  • Provade dyra skor hos en indisk herre
  • Blev intervjuade av en annan indisk herre, inte media, bara valdigt nyfiken:)
  • Hittade en svensk pa en busshallplats som vi tog med oss hem
  • Sag Auckland by night fran Mt Eden, vackert!!
  • Akte till Cape Reinga med vardfamilj och Sebastian( svensk utbytesstudent i Auckland)
  • Plockade snackor pa Spirits Bay
  • Malade pa en hink och planterade en potatis
  • Kladde mig i rosa peruk och hulakjol och gick till New World
  • Besteg Flagstaff Hill i Russell utan att do
  • Larde mej massor om Nya Zeelands historia i Waitangi, dar skrevs the treaty of Waitangi pa. NZ grundades dar!!
  • Larde mig nya ord sa som cooth. Betyder typ snobbig, kultiverad
  • Tittade pa the Commonwealth games fran Delhi i Indien och insag hur mycket jag langtar till Indien
  • Pluggade inte som jag borde gjort men vad gor det om tusen ar
  • Insag att jag numera vagar titta pa laskiga filmer!
Det var nog allt! Nu ska jag hjalpa vardpappa med maten, vardmamma har precis akt till Wellington for att hamta hem vardsyster fran universitetet.
Kram Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0