Besöksrekord och papegojor i trädgården!

Jajamen, har haft besöksrekord. Hela 20 st! Tror att det beror på att jag numera är länkad på utbytesstudent.se som har gjort att besökstalet stigit:)
Tänkte vara lite lat så jag kopierar in mailet jag skrev till min familj, har  inte riktigt tid att blogga just nu då klockan är kvart över 12 och jag borde sova!

Hej!

Det är fantastiskt, såg två papegojor från badrumsfönstret imorse när jag borsta tänderna!!Huset är fantastiskt! Människorna är mycket snälla, de är i mormor och morfars ålder, kanske äldre men mycket snälla, de visade mig delar av deras gigantiska trädgård i dag, vi plockade: apelsiner, avokado, citron och jordgubbar!! Helt ok! De har massa frukträd och en egen liten skog på ägorna! Idag var jag ledig från skolan då jag inte hade nån exam, värdpappa och jag åkte in till stan och shoppade på matäfferen plus att jag postade lillebrors födelsedagspresent, vet dock inte när den kommer fram:) Det är ju NZpost vi pratar om:)Träffade även mina kära vänner på ett cafe och ägnade mig åt det som tonårstjejer gör bäst, skitsnack, intressant att det är internationellt:) Ganska coolt att sitta på ett cafe i Kerikeri, Nya Zeeland med fyra tyskar och en italienska och diskutera livet och inse att vissa saker är samma världen över:)Imorn är det back till skolan igen, bara tre dagar sedan är det lång helg! På fredag kväll så ska jag segelrejsa med en från Rotary, ska bli kul, har saknat segliningen nåt enormt. Blir lätt så när man ser havet och båtarna här!Skiter glatt i betygen, det är visserligen lite mentalt svårt när man är van vid att alltid lyckas ganska bra och få vg, mvg att då få ig är knepigt men en del av upplevelsen!
 Kram Olivia

Jag berättade om mina failade examer och min käre far sa att det spelar ju ingen roll så bry dej  inte, inte var dag man hör från en förälder:)

Kom på en så bra beskrivning av utbytesår när jag chattade med M på facebook idag.
Varje år så går min älskade scoutgrupp en överlevnadsvandring som heter operation vildmark, den är upplagd så att man går mellan station till station där man löser olika uppgifter. Ett utbytesår är lite som den vandringen, det är kallt och jäkligt och man tänker att banne mej, nästa station så bryter jag men så kommer man till nästa station och inser att man inte vill bryta, att man faktiskt tycker om det så man knallar på, efter ett tag så vill man bryta igen men samma sak upprepar sig, man inser att men tycker om det och absolut inte vill bryta och vips så har man kommit i mål och undrar om vi redan nu ska anmäla oss till nästa år för det var ju så kul. Så är det med ett utbyte också, man har dåliga dagar då  man skulle kunna tänka sig att stiga på ett plan till Sverige, sedan har man dagar som idag då man sitter i solen med sina nya vänner för att sedan åka hem och äta färska jordgubbar då man glatt säljer sin biljett till Sverige till högstbjudande.
Det är så här ett utbyte ska vara, man ska sakna hemma lite, det visar bara att man har något att sakna men man ska även ha sjukt bra dagar då hemma är här. 
Jag är så lycklig över att ha det jag har nu, jag har två hemma, Sverige och Nya Zeeland. Jag har tre par föräldrar, en hög mor och farföräldrar och kusiner och annat roligt, tre nya syskon har jag också. Jag har en hög väldigt fina nära vänner som jag kan kommunicera med på tre olika språk, jag har en Rotaryklubb som bryr sig om mig och vill ta med mig och visa mig Nya Zeeland.
Vet att det låter väldigt dans på rosor, det ska ni veta att det är det inte. Men de bra dagarna är så många fler än de dåliga och det är de bra som man ska komma ihåg!

Nämen oj, jag skulle ju sova nu inte skriva långt djupt inlägg! Värdmamma sa förövrigt att jag inte skulle gå och lägga mej för sent men men, som min so-lärare på högstadiet sa " sova kan man göra i graven" Kloka ord från en klok man.

Kommentarsfältet bits inte, så snälla kommentera! Annars kan jag lika gärna sluta blogga och börja prata med mig själv istället:)

Kram Olivia

 Fina människor som jag saknar ganska så jätte mycket, älskade Sp2B! Så många fina minnen!



 


Kommentarer
Postat av: Belinda

Du ska bara veta hur mkt jag saknar dig Olivia ;D det är så tomt utan dig <3 .



Massor av kramar :) .

2010-10-26 @ 11:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0