All Blacks vs Silver Ferns

   Hola!       
Har inte haft tid att blogga i helgen. Haft en superbra men ack så upptagen helg.
Igår så var det dags för fest. Det var en fest som vi internationella studenter på skolan arrangerade med hjälp av internationella departementet. Jag hjälpte till med dekorationerna tillsammans med några kompisar. Så igår förmiddag blåste vi upp 150 ballonger, trasslade ut massa ljusslingor och skapade magi:) Det var väldigt snyggt när vi var färdiga! Temat på festen var All Blacks vs Silver Ferns( Rugbylaget vs netballlaget) Så färgtemat var svart och silver, snyggt.
Sedan så luffade jag runt på stan en stund i väntan på min skjuts, oh the joý of livin på landet! Kikade i fönstret hos en av mäklarfirmorna här, oh vad fina hus det finns. Den som hade några miljoner!
Jag och värdsyster bestämde oss för att ha tjejeftermiddag som förberedelse för festen. Vi målade naglarna och såg på Snövit. Har tittat på massa Disneyfilmer sedan jag flyttade in här. Min värdsyster har en grej för Disney plus att  vi haft en hyperaktiv 4åring här så man måste underhålla henne på nåt sätt.

Vi snyggade till oss, målade silver naglar och drog på oss klackarna.
När vi kände oss vackra drog vi in till stan för att hjälpa till med det sista innan gästerna kom. Det var sjuttio gäster, både internationella studenter och kiwis. Alla fick ta med sig en kiwi, jag tog med mig värdsyster.
Alla var så stiliga, alla hade klätt upp sig. Var en helt fantastik kväll med god mat, dans och vänner. Fick ett litet känslosamt sammanbrott och började gråta under låten " Im coming home". Alla var så söta och kom fram och kramade mej osv. Känns så skönt att veta att folk bryr sig och att de förhoppningsvis kommer att sakna mig. Ibland så har jag tvivlat.
Fick den stora äran att hjälpa till med städningen också så vi kom inte hem förräns efter 11.

Somnade som en stock och masade mig inte ur sängen för 10.30 imorse. Seglade hela dagen. Vädret var strålande!! Det var K´s sista race så hon lovade att hon skulle simma så jag stöttade henne och hoppade också i. Iskallt först men sedan väldigt skönt, helt ok för att vara vinter:)
Ikväll har vi tjejer i familjen tittat på musikaler. Värdpappa gömde sig på sitt kontor:)
Vi tittade på två jättesöta 50-tals musikaler! Oh vad jag skulle vilja vara med i en sån!

Imorgon skola och jazzband. Det är F´s sista jazzband så det blir lite fika osv. Så hemskt att det är hennes sista, vet vad jag ska göra utan henne!!
Är ganska nöjd med livet just nu. Allt är bara så bittersweet! Det är underbart men jag vet att det tar slut snart. Jaja som de säger, all good things must come to an end.
Har ju mycket att se fram emot hemma också.

Om ni tycker att bloggen är lite bildfattig så har ni alldeles rätt. Vill inte posta bilder då det tar massa på internet( här så köper man ett visst antal GB per månad) Ska försöka lägga ut lite på facebook nån dag.

Kram Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0