Regnig söndag.....

Idag har det ösregnat och stormat hela dagen, behöver jag ens säga att jag inte gick utanför dörren.
Hade en så sjukt trevlig kväll igår, älskar min Rotaryklubb och mina värdfamiljer. De var här för en liten julfest då jag inte var hemma när Rotary hade sin plus att vi åker bort imorn. Var så kul att träffa alla igen, mina värdfamiljer är så bra!
Fick en julklapp från Rotaryklubben, en äkta All Blacks tröja! Blev så glad! All Blacks är NZs Rugbylag, de är typ heliga! Min counsellor höll även ett fint litet tal och sa att jag var en bra utbytestudent:)  Mycket najs. Ser verkligen fram emot nästa värdfamilj, de är så trevliga,sa fel namn till mamman och pappan då jag aldrig kommer ihåg vem som är vem, så pinsamt! Men men, har kommit över det här med pinsamhet nu, det funkar inte att skämmas om man är utbytesstudent, det är bara att le och vinka.
Men men, trevligt var det:) Lingonsylten var uppskattad och även sillen, köttbullarna och lussebullarna så det var ju bra. Min värdfamilj är så söta, de har börjat äta lingonsylt på lussebullar, de tycker att det är riktigt gott och jag håller med:) Ny smakkombination att ta med hem! Vi tittade på min Bungy dvd, alla skratta lite för mycket:)
Min bästa tyska kompis L sov över här sedan, så kul! Vi pratade till kl tre, kollade hur dyrt det är att åka till Tyskland från Sverige( det är billigt!), skvallrade och skrattade. Hon är en så sjukt rolig tjej:) Inte galen bara mentalt störd( internskämt)
Imorse vaknade vi upp till storm så vi bestämde oss för att titta på film, såg Bride Wars, ok film. Vill gifta mig typ nu!
Sedan så sa vi hej då:( Sorgligt, K och L åker hem på torsdag:( Grannarna kom upp och fika, trevliga( alla är trevliga i det här landet). Sedan så åt vi mat, jag somnade nästan på soffan. Skypade med mamsen och papsen( bror är i Usa), de visade snön! Mycket nöjd med vart jag är! Väldigt trevligt att skypa med dem. Sedan hade jag minijul för mig själv, drack julmust, åt knäck, peppakakor och lussebulle. Öppnade två julklappar och lyssnade på julmusik. Mysigt:) Skypade även med två finingar, F och E och hörde om deras galna planer! Herregud säger jag bara!

Nu måste jag sova, imorgon Auckland!! Har megamyggbett överallt så jag kommer nog att spendera natten med att klia sönder dem! Seriöst, de är i storlek tennisboll!

God natt och kram Olivia

Kommentarer
Postat av: fellan

Åh låter härligt!

2010-12-20 @ 11:10:19
URL: http://www.endastfelicia.wordpress.com
Postat av: Cici

Seriöst... :-) Nya modeordet tror jag... Brukar reta Helena lite när hon säger det.

2010-12-26 @ 12:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0