Busy! Sommarlov!!

Stilig tröja!! Stilig tröja från min kära familj, mindre stilig väldigt sleten Olivia!


Hej! Förlåt för att jag inte uppdaterade igår, var bara hemma en och halvtimma så jag hann inte.

Igår var det en fullspäckad dag. Vi hade Senior Prizegiving på skolan igår, det är lite som studenten. Det var för Senior School, alltså år 11, 12 och 13. De delar ut priser och stipendier, det hålls tal, Kapa Hakagruppen uppträder och vi i jazzbandet spelar. Det var en mycket speciell upplevelse, det var sorgligt men ändå glatt. Det var sista skoldagen för många av de internationella studenterna. Vi gick till McDonalds efter skolan för att fira lite, att vi klarat det!
Jag är så sjukt nöjd med mina omdömen, får mig att inse att jag verkligen har uppnått saker här.
Ibland blir man lite "hemmablind" och inser inte vad man har uppnått, accomplished är nog ett bättre ord. Jag är ganska så jättestolt över mig själv för att jag har klarat av mina första två skolterms här, det har varit kämpigt men framförallt så himla kul. Ibland så känner jag att jag har tappat mig själv här, att jag inte riktigt vet vem jag är längre men samtidigt så har jag även hittat mig själv, jag vet vem jag är. Har blivit så mycket starkare, självsäkrare, självmedveten och framförallt en så mycket bättre männsika på de här fyra månaderna. Imorgon firar jag fyramånadersjubileum här!! Bara åtta månader kvar:(

Efter att ha kommit hem klockan fyra så hittade jag ett paket från Sverige i mitt rum:) Så glad! Fick en fin tshirt som det står Made in Sweden på! Bar den idag!Fick även lite kläder, godis och en bok, tidningar. Mycket fint!!
Sedan kl fem så bar det iväg in till stan igen, hade då hunnit byta om, packa, leta upp en present och läsa veckorevyn.
Vi hade Area 1 möte så det var massa folk från olika Rotaryklubbar, de flesta av utbytesstudenterna i Area 1, trevligt att träffa dem. Talaren var borgmästaren här uppe, så tråkig! Mötet tog tre timmar, höll på att dö en stund av uttråkning.

Direkt efter mötet så åkte jag hem till min granne och busbuddy I då hon hade sleepover för att fira sin födelsedag och för att vi skulle kunna få se hennes valpar, de var så söta!! Det var en mycket trevlig sleepover, alla somnade under andra filmen men den såg vi på imorse igen. Åt alldeles för mycket tårta och klappade valpar i massor. Mycket trevligt, så fint att umgås med alla flickorna, känner verkligen att vi börjar bli vänner nu. 
Idag hade vi netballmatch mot en grupp kiwis. Tror att de vann ganska så jättestort:) Men roligt hade vi!
Är ledig från skolan imorgon, ska förbereda för Sydöresan, är så taggad nu!!
Nästa vecka så har vi seglingsskola med alla internationella studenter, ska bli fint!
Idag shoppade jag lite, har börjat med julklapparna nu!!

Nu ska jag titta på Project Runway.
Lägger upp massa bilder på facebook!

Kram Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0