Glee och skype!

Jajamen, idag var det säsongspremiär för Glee här, som jag har längtat!! Såg bara halva då jag skypade med mi familia, hade tänkt sjunga för lillebror men han hade redan fått höra på skön sång en gång och jag tycker inte att det är snällt att sjunga för en 14åring två gånger innan kl 9 på morgonen såjag pratade bara med honom, eller rättare sagt jag pratatde och Gustav grymtade, han hade lanat med kompisar i natt så han var inte riktigt vaken:) Var i alla fall kul att prata med familjen igen, har pratat med dem två gånger på mindre än en vecka nu och imorn blir det kanske en tredje gång. Det är skönt att prata med dem, när det går lång tid emellan praten så blir det väldigt mycket uppdate men inte så mycket vardag så det är najs att prata om vardagssaker ibland.
Vanlig skoldag idag, vi hade stor biscuitfriday på historian, min kladdkaka var väldigt uppskattad.
Haha, när jag satt och åt lunch idag så plingade det till i min mobil från ett sms från Sverige! De enda som brukar smsa från Sverige är mamma och pappa men den här gången så var det från E och F, kan säga att det smset livade upp, det var ett sms som troligtvis var skickat precis innan de gick och la sig halv två på natten efter att ha festat:) Tack!!

Juste! Har haft besöksrekord!!! 24 st unika besökare!! Och hela 50+ sidvisningar!! Fint fint! Men snälla ni, kommentera mera. Berätta om er dag, vad ni åt till lunch, varför ni hatar eran mattelärare och framför allt fråga på!! Bestämde mig precis för att ha en liten frågestund!! Så fram tills eran söndagkväll, ställ så många frågor som möjligt! De kan vara om vad som helst! Måste inte beröra NZ eller utbyte, kan även vara om vem som är president var! Jag har ju fått pris för min intelligens så jag ska nog kunna svara!!

Tänkte mig att jag skulle skriva lite om kultur och typiska kiwisaker en dag, men det blir så mycket lättare att skriva om jag har en fråga att svara på.

Imorn så ska jag vara en duktig utbytesstudent och samla in gamla elektroniska saker på förmiddagen med Rotary. Sen blir det middag med värdpappas jobb i Whangarei. Ska väl bli najs, kommer nog att vara yngst men är det en sak man lär sig som Rotaryutbytesstudent så är det att umgås med gamlingar,har ju överlevt ett antal Rotarymöten;)

Nu ska återgå till att lyssna på ABBA och dricka varmt vatten med honung och citron, försöker att kurera min onda hals, tror att det är en megaförkylning på G så jag försöker att undvika den. Värdmamma rotade fram nåt illaluktande som jag ska gurgla halsen med var fjärde timma, vidrig smak men jag tror att det hjälper:)

Så god natt! Ha ett bra slut på lovet!! Kram Olivia

Förlåt för att jag ställer så mycket krav på er, vet ju att ni tänkte att det har med bloggläsande ska vara avslappnade och kravlöst, så är det inte kan jag tala om!!

Kommentarer
Postat av: Klara ofc ;)

Om de är frågor du vill ha så klart du ska få lite frågor;)



1. Hur är de tv utbudet där borta? Kan man få några hissar och dissar?



2. Skolmaten, får man små brickor med olika fack som på tv och är de efterätt varje dag?



3. Är de kodlås på skåpen i skolan? I OC så har dom ju de o kan de ju bara slänga igen skåpen sådär lite snyggt ;)



4. sist den viktigaste frågan, finns de många snygga killar?? Kan man sitta i skolan o dregla lite smått om man har tråkigt;) De måste bli mer updates på den punkten tycker jag!

2010-11-06 @ 15:33:48
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0