infoga rubrik

Tjatja Bloggen! Olivia här:) Jobbar fortfarande på att bli en fjortisbloggare, känner att jag börjar bli bättre:)

Idag var det sista normala skoldagen, morgondagen kommer att bestå av massa olika samlingar, det är genrep för onsdagens stora samling. Vi hade visserligen en samling idag men den gick snabbt.
Pratade med min Dean om att byta ämnen för nästa år, maori var inga problem men drama verkar vara knepigare att läsa så jag får se om jag tar det eller nåt annat. Insåg att jag inte ville läsa matte eller biologi så det är därför jag ska byta dem.
Idag blev jag äntligen klar med det hemliga projektet, så skönt! Det har nämligen involverat en stor mängd frustration så det är väldigt najs att vara klar! Vi hade sista jazzbands övningen innan senior prizegiving, gillar oss starkt:)
Det var sjukt fint väder idag, varmt utan dess like. Trodde att jag skulle smälta bort,det gjorde jag som tur är inte. Men eftersom det här är Nya Zeeland så ändras vädret väldigt fort, de har ett talesätt här som säger:four seasons in one day. Så sant! Så när jag väntade på att värdpappa skulle hämta mig efter jazzbandet så öppnade sig himlen och det vräkte ner regn, när vi kom hem så var regnet slut! Typsikt Nya Zeeländskt väder!!
Fick inbjudan till en sleepover hos I min busskompis idag, hon fyller år på onsdag så då ska hon fira det, jag har ett Rotarymöte som jag måste gå på först men jag hoppas att det är ok med henne om jag kommer senare. De är verkligen en hög trevliga töser:)


Nu svar på fråga sedan sömn! Hade den ambitiösa iden att ge mig ut på en cykeltur, regnet och huvudvärk dödade den iden. Insåg att jag nog druckit lite för lite idag, inte van vid värmen:)





Hej!! Hur klär sig ungdomar i Nya Zeeland i allmänhet. Du skrev ju hur killar klär sig men tjejer då? Är det som i Usa där de verkar gå omkring i jogging byxor för jämnan, hoppas inte det.

Hej! Har aldrig vart i Usa så jag kan inte riktigt säga att det inte är som Usa men de har i alla fall inte joggingbyxor på sig hela tiden. I skolan så har man uniform om man inte är år 13. Måste säga att tjejerna är välklädda, kanske inte lika uppklädda som i sverige men inte mjukisbyxor osv. Det kan bero på att vi på skolan har en dresscode så de måste ha en viss standard. Modet är ganska likt det svenska, bara att säsongerna är annorlunda. Skulle väl säga att de klär sig mer praktiskt här, eller mer avslappnat men ändå välklätt. De är ett väldigt avslappnat folk och speciellt här uppe i norr så det är ingen press på att man ska klä sig si och så. Mycket skönt! Hoppas att det var svar nog:)

Kram Olivia

Ska bara säga att jag nog har världens bästa familj! Seriöst! Min kära familj skickar peppande email och förstår om jag inte vill skypa med dem. Tack så mycket för att ni finns!! Älskar er nåt oerhört!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0