Waimate North Show och bbq!

Idag var jag på lantruksmässa/marknad, den var på ett fält utaför Kerikeri. Tänk er en Amerikans Fair så närmare vi oss, det var kossparade och syltutställning, hoppborg och duschrengöringsförsäljning. Jag var där och samlade in pengar med Rotary. Ibland verkar det som om att det alltid är någon Rotaryaktivitet, samla in pengar här och möten där. Tycker om det men ibland kan det bli lite irriterande då det ta upp massa tid som jag hellre skulle spendera med att göra annat.
Lantbruksmässan var i alla fall mycket intressant, det var kulturupplevelse på hög nivå. Hittade en tröja i en butik som det stod på svenska på, det roliga var att det var inga snälla ord precis. Jag och Renny, den finske utbytesstudenten som också kan svenska skrattade ihjäl oss. Det stod även sötnos men större delen var väldigt fula ord, skulle köpt den:)
Efter att vi hade packat ihop allt på mässan så åkte jag direkt hem till Laura som hade lite grillning,vi har bara en vecka kvar ihop vi i gruppen! Skrämmande hur fort tiden går! Så trevlig kväll, tittade på bilder, åt alldeles för mycket, skrattade, planerade en tur till Italien och planerade våran sista tid tillsammans!
När jag kom hem så ringde jag Farfar Lennart för att gratulera på 80års dagen, prata i en minut sen la han på:) Men men jag sa i alla fall grattis!
Nu ska jag sova, har inga större planer för morgondagen, tjejerna ska till söndagsmarknaden men vet inte riktigt om jag ska gå. Grejen är att trots att jag vet att värdföräldrarna inte har några problem med att skjutsa så vill jag inte fråga för mycket så har inte bestämt mig än.

Kram och Godnatt Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0