Netball och Achieved with merit!!

Idag har jag spelat netball med mitt lag, vi är så sjukt bra:) Eller inte men vi har hemskt kul i alla fall,jag är nog sämst i vårat lag men det kommer ju inte som en överraskning för någon som känner mig, bollsport och jag har ju aldrig gått bra ihop men men utbytessår är då man ska testa nytt och gå utanför sin bekvämlighetszon så det är det jag gör med netballen.
Fick tillbaka några av examerna som jag gjorde idag, blev mycket nöjd med resultaten. Fick achieved på den historiauppsatsen som jag gjorde, inte ens alla kiwistudenterna gjorde dem och läraren sa att han var mycket imponerad av mitt arbete. Fick även achieved på arten som jag trodde att jag skulle skulle stor faila på så det var jag nöjd med. Men den bästa av dem alla är: achieved med merit på unfamiliar texts i engelskan, läraren sa att hon var mycket nöjd med mej och den tyska killen i gruppen, att vi hade gjort mycket bra ifrån oss. Har varit en bra dag idag, fick en busskompis också. Åker ju numera skolbuss, tänkte att jag kommer nog att vara enda i min ålder som åker den då alla andra har körkort men i morse när jag klev på så satt en av tjejerna som jag äter luch med där, vi har även två klasser tillsammans. Vi bor tydligen ganska nära varandra, mycket trevlig överraskning då hon är en trevlig tjej som jag vill lära känna bättre. Hade även en diskusison om NZ next top model på historian med två tjejer som sitter på raden framför mej och den tyska utbytesstudenten, känns så kul att kunna prata med folk som man inte känner om nåt sånt, annars har det mest varit enkla frågor. Pratade även mer utvecklat med de tjejerna som jag sitter med på formclass varje morgon, en av dem är min kiwibuddy så henne har jag pratat massor med men de andra umgås jag inte med förutom där och de tillhör de coola flickorna på skolan, men idag så pratade vi faktiskt:) Känner att jag har kommit till ett nytt steg i min engelska de senaste veckorna, kan föra djupa konversationer med människor som jag inte känner numera, innan så brukade det ta stopp, både från min sida då jag inte litade tillräckligt på min engelska och från deras sida då de inte förväntade sig att jag skulle kunna prata så mycket men nu har vi passerat det stadiet. Känner verkligen hur jag börjar connecta med folk nu!
Ojoj, 10 över 1, borde verkligen sova nu men är inte trött då jag sov en stund på soffan när jag kom hem från netballen.
Huset jag bor i, rummet är bakom bubblan
Lägger ut lite bilder också!Mitt nya rum!
Lovar att ta bild på utsikten från mitt rum en dag, den är helt fantastisk! Kram Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0