Spaghettitoast och Hokeypokey glass

Ar tva matratter som jag atit nu under lovet, spaghettitoast ar precis vad det later som. Spaghetti pa en mack som man varmer i ugnen. Man anvander vanligtvis burkspaghetti, den ar redan kokt och mixade med tomatsas. Sedan slevar man upp en fin hog pa en macka och river over ost och sedan in i ugnen for att sedan avnjutas med tomatsas. Delikat! Tomatsas och ketchup ar inte samma sak, tomatsas ar sa mycket godare. Den har mer kryddor i sig, bland annat sa ar det nejlika i, mycket god smak.
Hokeypokeyglass ar helt underbart, funderar seriost pa hur jag ska kunna smuggla det hem! Gar inte att beskriva bara att det ar gott.
Har ju haft lov i tva veckor, lagger upp ett langre inlagg om det imorn, maste sova snart. Tankte bara svara pa en fraga som jag fatt forst:

Hej! Jag söker till Nya zeeland med rotay till nästa år och läset på utbytesstudent sidan att du skickade in din ansökan i mitten av November när ansökningstiden gick ut den 15 october. Nya Zeeland är ju det aldra populärsate att åka till, där det bara finns 5 platser. Och det på Rotary har sagt att de aldrig skickar någon till nz om det inte klara av att skicka in ansöknan i tid. 

Så var bara nyfiken på vad du gjorde för att komma med ändå. Mvh/ Rebecca :)

Hej Rebbeca! Maste bara saga att det sjukt kul att du soker till NZ, det ar ett underbart land! Jag vet inte riktigt vad jag gjorde for att fa en plats i NZ om jag ska vara helt arlig, har dock en liten teori. Jag skickade ju som sagt in min ansokan valdigt sent, skickade in den sa att den var inne forsta december, som ar absolut sista datumet med Rotary. Visste nar jag satte NZ som forsthandsval att det var svart att fa platser dit sa jag satte det pa vinst eller forlust. Det var oklart vilket land jag skulle aka till and tills i Mars. Vi var tre som hade sokt till NZ som inte visste forrens da. Min teori om varfor jag fick en plats ar, jag var enda fran mitt distikt i Sverige som sokte dit, har hort om tva personer  fran ett annat distrikt som ville aka dit men hamnade i Australien istallet. Tror att det beror pa att de redan var tva fran deras distrikt som skulle till NZ. Sedan fragade min Rotaryklubb har specifikt om en tjej fran Sverige sa det gjorde ju saken lite enklare. Jag gjorde inget speciellt for att bli accepterad, skrev en bra ansokan och det tog mej hela vagen da jag inte ens hade nan intervju.

Om du har nagra mer fragor eller om nan annan har fragor om NZ eller vad som helst sa fraga pa, alskar att svara pa fragor! Mvh Olivia

Det varmer verkligen mitt utbytesstudenthjarta att folk vill aka som utbytisar, har tva kompisar som haller pa att soka just nu, tragiskt nog inte med mitt alskade Rotary men anda.
Godnatt Nya Zeeland God formiddag Sverige!
Hatar tidskillnader!
Mormor, jag fick ditt brev haromdan, tack sa jattemycket!
Kram Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0