Godmorgon, godnatt eller vad det nu är!

Underbar dag idag, sov lääääääääääänge, åt en helt fantastisk frukost! Havregrynsgröt med lingonsylt! Den åt jag ute på altanen i solen iklädd shorts och linne:) Tänkte lite på Sverige och snön då.
Har ägnat dagen åt att vara allmänt lat, pratat med värdmamma, vi har väldigt många intressanta diskussioner, packat upp, tänkt att det kanske skulle vara bra att tvätta men nja, funderat på motion, varit glad över att ha mina sommarkläder från Sverige här, känns som om jag har varit och storshoppat nu när garderoben är full igen:)

Rummet är fortfarande stökigt, nu har stöket brett ut sig till stora gästrummet som är passande placerat precis bredvid mitt rum. Min hörna av huset är väldigt tonårig, stökig och oorganiserad:)
haha, när jag skulle skriva placerat så började jag skriva lokerat, svengelska för located!
Min stackars svenska är numera dålig!På resan så skulle jag låna tandkräm av någon då jag inte hittade min, jag tog upp en som jag identifierade som Renny från Finlands, identifierade den som finsk då den hade ett ord med massa ö på, i efterhand sa Renny att den även hade svenska på, det såg jag inte alls första gången:) Skrämmande att förlora sitt modersmål!!
Nu ska jag fortsätta projket bombsanering i mitt rum och i gästrummet, det ser verkligen ut som en bomb har exploderat!!

Hur vill ni att jag berättar om sydöresan? Text om varje dag, lista, text om allt? Ge förslag. Bilderna kommer på facebook.

Puss och kram Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0