Lussebullar och misslyckade pepparkakor!

Idag var stor bakdagen igen, gjorde ju pepparkaksdegen igår så idag var det dags att baka ut dem. Degen var lite knep så de var svårbakade men jag fick i alla fall in dem i ugnen. När de kom ut så smakade de vidrigt, värdpappa sa att de som var köpta smakade bättre:) Håller med! Fudgen är mer som knäck men i alla fall god. Lussebullarna däremot är perfektion! Så goda! Ägnade dagen åt lite julstök, pyntade huset och granen. Allt medans jag lyssnade på julskivan som min familj skickade, fick verkligen julkänsla, öppnade till och med en av julklapparna som mi familia skickade, fick världens sötaste sockar. Haha, jag vet att strumpor är en sån julklapp som alla fruktar men de här var döfina:) Fick även en Absolut Svensk tshirt( gäller att vara stolt svensk så här i terrorbombningstider), en blomma till håret eller som brosch( alla här har blommor i håret!) och en jättesötängel som snabbt hängdes upp ovan för min säng.
Fixade även jag med lite julklappar, ska ge några imorn. Är så himla svårt att veta vad man ska ge men som tur är så har jag ett bra förråd av Sverigegrejer som jag kan plocka ihop fina små julklappar från. Hade tänkt skriva ut lite foton men det krånglade lite och nu är det försent så det får bli en annan gång. Måste även fixa avskedspresenter till mina tyskor:(

Nu måste jag sova, imorn måste jag städa och laga mat.

Kram Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0