Vart tog 2010 vagen??!!!

Hallo und Guten Tag! Ar i tyskamode:) chattade precis med alskade K som nu ar tillbaka i Tyskland, sorgligt pa hog niva!
Fortfarande i Tauranga, imorn aker vi vidare till nan av vardfamiljskompisar, har ingen aning om vart vi ska.
Igar var vi i Rotorua, sag antligen den beromda kiwifageln!! Sa nojd nu!! Sag massa olika djur da vi var pa tva djur stallen, sag falkar, al, odlor  och massa annat. Sa coolt!
Haromdan gick vi uppfor Mt Maunganui, sa vackert. Nar vi gick ner sa halkade jag och skrapade upp knaet rejalt, blev omplastrad av en snygg strandvakt, tank Baywatch! Han sa aven att jag nog borde ga till en doktor, lyckligt nog sa ar vardbrors fru doktor sa hon tittade pa det och hon sa att jag behovde stygn sa att jag inte skulle fa ett fult arr och att vi skulle fixa det pa hennes jobb. Sa tva stygn senare och en gratiskalender med stiliga NZ bilder lamnade jag glatt hennes mottagning. Vi tog ut stygnen idag och det ser jattebra ut. Sa nu har jag annu ett stiligt arr som minne fran NZ:)

Insag att 2010 ar nastan slut! Skrammande hur fort tiden gar! Det har varit ett av de basta aren i mitt liv! Sa mycket roligt!
Indien forra julen med familjen, skolan, Berlin med en mycket najsig grupp,Varberg med fina vanner, Karnevalen med alskade klassen, jobbade for forsta gangen i mitt liv, framfor allt: Nya Zeeland! Wow ar allt jag kans saga om tiden har, sa mycket fantastiskt. Har vaxt sa mycket som manniska, sjalvsakrare, mer utatriktad, modigare och sa mycket mer. Alskar manniskan som jag ar har, vill inte ga tillbaka till den jag en gang var. Sa mycket minnen fran mina forsta manader har, nya vanner, ny familj, ny stad allt sa nytt och sa underbart. Inser varje dag hur mycket jag alskar det har landet!

Har fatt manga fina kommentarer, tack sa mycket kul att veta att folk laser bloggen!

J: Jag alskar Rotary! Mycket bra val! Klart att reglerna osv. kan vara lite mycket ibland men annars ar jag sa nojd!
Googla! Det finns massa bloggar.

Faster Ingela: Tack det samma! Jag ska spara alla kartor:)

Cicci: Haha, det ar nog seriost sa:)

Klara: Jag far helt enkelt titta i efterhand!

Felicia: Du anar inte! Jag vagrar att nagonsin ha vinter igen!

Nu ska jag fortsatta att lasa min hysteriskt roliga bok, det ar en chick-lit som passar bra ihop med chocklad sa ska se om jag kan hitta nan:)

Kram och Gott Nytt ar Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0