Packningsångest och annan ångest...

Sitter och försöker få ner vikten på mitt bagage. Kan säga att det är svårt att veta vad man ska ta med sig. Insåg idag att jag behöver ha med mig en adapter, full koll Olivia!!!!
Till slut lyckades jag och min kära mamma få ner vikten på bagaget genom att ägna mig åt så kallad Kamikazepackning, man tar fram allt man tror att man behöver, tar bort en omgång, packar allt i vakuumpåsar och väger det. Sedan svär man högt när man inser att väskan fortfarande väger alldeles för mycket. Då upprepar man proceduren än en gång, funkar det ändå inte så upprepar man igen. Till slut gick vi så långt i jakten på kilon att vi rev bort kartongbitar från olika förpackningar och dissade schampo och tvål. Kommer att behöva köpa i princip alla hygienprodukter när jag kommer fram. Allt sorterades bort i jakten på gram! 

 Jag har de senaste dagarna sagt hej då vi ses om ett år till alla jag älskar, det är jobbigt men som tur är så vet jag att jag kommer hem om ett år. Ser inte fram emot att lämna Kerikeri och inte veta när jag kommer tillbaka.

Är sjukt taggad inför resan, är som ett lite barn kvällen före julafton! Ska bli kul dels att få flyga tillsammans med massa underbara utbytesstudenter och sedan få komma till Kerikeri och leva livet! Har så mycket spännande att se fram emot, inte nog med att det kommer att vara ett äventyr bara att gå och handla, jag kommer även att åka iväg på olika resor och försöka uppleva så mycket som möjligt av Nya Zeeland!


Till mina fyra värdfamiljer och till min Rotarycounsellor har jag köpt en hel hög med presenter. Det är osthyvlar, handdukar, glasgrejer och böcker. Jag har även en hög med grejer som inte är till någon speciell. Jag skickar ner i princip alla presenter med paket för annars så skulle de ta alldeles för stor plats i väska och väga för mycket.

Ska alldeles strax gå och sova min sist natt i Sverige på ettår!!
Hej då Lidköping, Västra Götaland, Sverige! Hej Kerikeri, Northland, New Zealand!!

God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0