Snart...........

Det var länge sedan jag uppdaterade här, på något sätt så känns det som att jag vill förtränga allt som har med utbyte att göra just nu men samtidigt är jag jättetaggad på att åka.
Det blir nog bättre med inlägg snart.

Har fått mina flygtider: Lämnar Sverige Onsdagen den 14 juli kl 14.30 och anländer till Kerikeri lokal tid 14.10 Fredagen den 16 juli. Det är en lång resa men som tur är så är jag inte ensam.

Förra tisdagen var jag en duktig flicka och var på Rotarymöte med min klubb. Presenterade mig och talade om vart jag ska.
Har även storshoppat och på börjat packningen.Hela rummet är täckt av grejer. Det är svårt att veta hur mycket grejer man behöver ha med sig. För att få ner så mycket som möjligt i väskan har jag köpt vakuumpåsar på Clas Ohlsson. Det svåra med att packa inför ett utbyte är att man inte bara ska he med sig kläder, utan det är värdfamiljspresenter, skor, smycken. Ja helt enkelt allt det som man behöver hemma. Jag ska ha fyra värdfamiljer så min väska kommer att vara fylld av presenter. Nästa vecka så ska jag skicka ner ett paket med grejer som väger för mycket för att ta i väskan.

Igår var det exakt en vecka kvar tills jag åker, en vecka kvar med min familj och mina vänner. Det är dock inte sista gången jag träffar dem utan de finns som tur är kvar när jag kommer hem från mitt äventyr. På lördag och söndag så ska jag ha avskedsfest. På lördag kommer mina kära scoutvänner förutom A som jag sa hej då till i tisdags för hon åkte till Gotland då.
På söndag kommer min klass och massa andra människor och fikar. 

Just nu är jag ute och seglar med min familj, innan dess så tillbringade jag en helg i Varberg med min kompisar.
Jag försöker att njuta så mycket som möjligt av den tid jag har kvar i Sverige.

Nu ska jag jobba vidare med min powerpoint presentation om mig själv och Sverige.



Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Olle!

Ville bara önska dig ett riktigt gott år nu i Nya Zeeland! Är riktigt taggad på att åka själv så jag kommer följa din blogg flitigt ;)

Ha det riktigt fint nu på andra sidan jorden, lite avis är jag allt ;)



Kraaaaam på dig !

2010-07-16 @ 10:15:40
URL: http://visitsara.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0