40 days and 40 nights!

Nu är det mindre än två månader kvar tills jag börjar mitt stora äventyr!! Jag har mailat med min första värdfamilj och de har skickat bilder på sig själva och sitt superfina hus. De ser jättesnälla ut och jag tror att jag kommer att trivas hos dem.
Skolan börjar den 19 juli så innan dess måste jag ha hunnit fixa en skoluniform och en balklänning för på lördagen efter att skolan börjat är det bal för seniorschool. 

För några veckor sedan var jag i Skövde på möte med de andra som åker ifrån mitt distrikt. Det var kul att träffa dem och höra hur de kände inför utbytet. Ifrån mitt distrikt är det ungefär hälften som åker till Usa, sen är det en tjej som ska till Kanada, en kille som ska til Japan och två tjejer som ska till Australien så vi tre kommer att flyga ihop till Bangkok ihop sedan så delas vi troligtvis upp.
Det är allt som allt sex stycken ifrån Sverige som ska till Nya Zeeland med Rotary, fyra till Nordön och två till Sydön. Vi kommer att flyga ihop och förhoppningsvis träffas på de olika rundresorna som Rotary arrangerar.

Mina älskade klasskamrater har nu fått veta att jag ska lämna dem, det känns jättehemskt och jag kommer att sakna dem sjukt mycket!!!!! Men de finns som tur är kvar när jag kommer hem.

Jag funderar på vad jag ska köpa till mina värdfamiljer och till min Rotaryklubb, saltlakrits är uppskrivet på listan men det behövs något mer.
Lägger ut bilder på mina vackra Rotary saker som jag ska flyga med. Den stiliga och väldigt praktiska väskan. Den säkra och mycket smidiga midjeväskan och t-shirten. Vi fick även våra visitkort och litet pins.

Den första delen av det här inlägget skrev jag för några veckor sedan, efter det så har jag fått mina Guarantee Forms, min snygga kavaj och skickat in alla visumpapper. Kan säga att det var en pärs att fylla i visumpapprena, det är svårt att veta vad som ska fyllas i och inte fyllas i men till slut så klarade jag det. Jag har även hunnit maila med min andra värdfamilj, ett äldre par med många barnbarn. Mannen i familjen ska köra bussen på Sydö- resan.
Har även fått ett mail ifrån Kerikeri Highs Internationella koordinator som gav mig en " skolkompis" som ska hjälpa mig under mina första veckor på skolan, ska maila henne en dag. Har även som mål att skicka in alla skolpapper denna vecka och även ta kontakt med min lokala Rotaryklubb för jag vill träffa dem innan jag åker plus att jag behöver en underskrift.
Min Rotaryrepresentant i Kerikeri har även skickat en lista olika saker som jag behöver fixa, bland annat en power point om mig, Sverige och Lidköping. De vill även ha en svensk flagga till klubbhuset. 
 Förra veckan så köpte jag min balklänning så nu är det problemet löst.

Just nu är jag supertaggad på att äntligen få komma iväg men jag kommer säkert att tillbringa delar av sommarlovet med att gråta av ångest och rädsla för mitt äventyr.
Har redan haft några mindre avsked, var på musikskolan för sista gången på mer än ett år igår. Det är svårt att förstå att när höstterminen börjar så ska jag inte gå dit några gånger i veckan som jag har gjort sedan jag var 9.
Nästa vecka är det skolavslutning och då blir det troligtvis mer avsked. Egentligen så är det inte avsked utan på återseenden, jag kommer faktiskt hem igen. Att lämna Kerikeri och de människorna jag lärt känna där om lite mer än ett år kommer troligtvis att bli svårare på grund av att jag inte vet när jag kommer att återvända dit.

Hade tänkt ansöka om att få skriva Guru-blogg på utbytesstuden.se, har själv blivit inspirerad av olika utbytesbloggar och det vore fantastiskt kul att själv få inspirera någon att åka på sitt livs resa.

 
Lite bilder på mina Rotarygrejer.
 

Mycket praktisk väska som jag ska använda när jag reser.
 Min supersnygga Rotarykavaj!
 T-shirt, visitkort, magväska, bagagelappar och Sverigepins.


Kommentarer
Postat av: Klara

Du har mycket att dorna med Solman inför denna resa märker ja. Förresten så vill jag, din trogna läsare, se en bild på denna omtalade balklänning;D!

2010-06-07 @ 15:38:56
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Kära enda trogna läsare:) Du kommer att få se balklänningen men inte än:)

2010-06-07 @ 18:28:47
URL: http://oliviasolman.blogg.se/
Postat av: kusin kusinen

kanon bra SOLMAN!! :) skriver ingenting mer nu men vi tar allt den 11:e istället! puss&kram

2010-06-24 @ 17:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0