Bored!

Hej! Idag har jag varit på en 21års fest. Man firar 21 stort här, det var allt ifrån mormor till kompisar där, även kompisars föräldrar. Dj och hela balunset. Kände inte en enda människa förutom värdfamiljen för min kompis som skulle gått kunde inte då hon inte fick någon skjuts, det var ganska tråkigt eftersom jag spenderade hela kvällen med att prata med gamlingar.
Var dock kul att se hur ett typiskt 21års kalas går till. En konstig tradition som de har är att de dricker ett yardglass fullt med öl på så kort tid som möjligt, glaset är alltså en yard långt. Killen spydde efter att druckit det, det är tydligen det som brukar hända. Var massa seglingsmänniskor där, pratade med en tjej som var jättetrevlig, frågade om hon seglade innan jag insåg hur dum frågan var. Alla som var där hade något att göra med segling eller så var de släkt med killen som fyllde år. En positiv sak med festen var att den var fylld med snygga, välklädda killar, F du skulle älskat det! Det roliga med Nya Zeeländska ungdomar är att de använder flipflops till allt!! Det var massa killar som hade jeans och en snygg skjorta och flipflops, ser mycket roligt ut.
Var även på en liten rundtur med värd"bror" och hans fru idag, svårt att säga värdbror då han är lika gammal som mina föräldrar. Vi åkte först hem till andra värd"bror" och hans familj, deras dotter är jätteintresserad av hästar. Hon har sju hästar som hon tränar och tävlar med. De bor mitt ute i ingenstans, ska aldrig mer klaga på att där jag bor är ocentralt!
Sedan promenerade vi ner till en stran där den första kristna gudstjänsten i Nya Zeeland hölls, glömde tyvärr min kamer så har inga bilder. Det var väldigt fint, stränderna här är underbara.
Insåg idag att jag träffat nästan hela "släkten" på en helg, träffade en till av värdbarnbarnen idag, har bara ett kvar nu.
De är alla väldigt trevliga.

Har lite downperiod just nu, kan bero på att det är långhelg och att jag inte träffat så mycket folk på ett tag, tror att för mycket datoranvändning är en annan anledning. Eftersom jag inte har några läxor så finns det nästan inget att göra på kvällen, titta på tv eller sitta framför datan. Skulle kunna öva på fagotten men är alltför lat. Kanske skulle ta och plugga lite tyska eller sy:) 
Nästa helg har jag Maraeweekend med Rotary, ska bli så sjukt kul att få träffa alla igen. Måste även hålla tal om nåt Nya Zeeländskt då så jag får ta och skriva ett tal nu i veckan. 

Förlåt för ett tråkigt, whiningt inlägg. Kan inte alltid vara på topp!
Snälla kommentera! Är så sjukt tråkigt att blogga utan kommentarer!!
Kram Olivia

Kommentarer
Postat av: klara

Solman, skulle du inte kunna video blogga någon gång?;) Det vore något de:D

2010-10-24 @ 18:37:48
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hej Olivia! Alltid lika roligt att läsa dina inlägg. Fortsätt att skriva :) Själv har jag vart på intervju för Explorius, får se lite vad som händer framöver :) Trivs du lika bra, bättre eller sämre i den nya familjen? Kramar

2010-10-24 @ 20:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0