Dubbla tjocktrojor pa varen ar inte ok!!

Detta ar tyvarr sant, har sitter jag  i landet som jag inte trodde blev sa dar superkallt och framfor allt inte nar vi officiellt haft var i mer an en manad med dubbla tjocktrojor och halsduk! Verkligen vidrigt vader idag. Vadret i Nya Zeeland kan andras pa tre minuter, en stund regnar det och den andra sa skiner solen, man vet aldrig vad som vantar en. Idag pa engelskalektionen sa borjade det forst regna lite latt, fem minuter senare sa var det full storm med hagel och allt, 20 minuter efter det sa ar det solsken igen. Det ar verkligen four seasons in one day!
Hade en riktigt bra dag idag om man bortser ifran vadret, skolan var mycket trevlig. Kanner verkligen att jag hittat en grupp som jag trivs bra med och det var valdigt kul att fa traffa dem idag igen. Skolan gar ocksa bra, mockexams som ar ovning infor stora exams borjar pa onsdag, har bara exams pa torsdag och mandag nasta vecka, resten av tiden har vi study leave. Men jag behover ju inte kanna nagon stress over de har exams sa jag ska nog bara chilla och forsoka att umgas med mina fina tyska flickor Kim och Laura, vi hann namligen inte ses nanting pa lovet!!Hade aven en riktigt bra kvall pa Rotary, min vard mamma anmarkte att Rotarymedlemmarna borjar knyta an till mig nu, de bjuder med mig till massa olika grejer. Idag fick erbjudande om att aka och segla nan gang, campa i sommar, aka till Wellington. Igar tog en av Rotarymedlemmarna med mig ut pa en heldags rundtur pa vastkusten, sa vackert. Vi sag Nz storsta kauritrad, Tane Mahuta och massa sota sma samhallen.
Byter familj pa lordag, vet inte riktigt hur jag kanner infor det. Hemma ar ju har pa Alderton Drive! Men samtidigt sa vet jag att nasta familj ocksa ar jattebra och att jag troligtvis kommer att kanna mej precis lika hemma dar.
Kanner mej verkligen hemma har i Nya Zeeland nu, har givetvis ocksa dagar da jag funderar pa vad sjutton jag gor har och undrar varfor jag inte ar hemma i Sverige men sedan inser jag att herregud, jag ar pa Nya Zeeland och lever livet. Da gar allt over, hade ett sant moment idag da jag insag att jag verkligen ar har. Roligt nog sa var det inne pa tjejtoan pa skolan, horde nan som borjade prata engelska, funderade forst pa varfor  manniskan prata engelska men sen insag jag att det var for att pa Nya Zeeland sa pratar man engelska och jag att jag faktiskt befann mig i NZ. Det ar en sa sjukt cool kansla nar man inser att ens drom gar i uppfylleslse. Nar jag akte sa visste jag inte riktigt vad jag gav mig in pa, men nu vet jag att det var det basta beslut jag nagonsin tagit. Alskar att jag numera har tva hemma, Lidkoping, Sverige och Kerikeri, Nya Zeeland. Tva valdigt olika platser men jag alskar dem bada.
Vet att jag lovade att jag skulle skriva ett inlagg om lovet men ar for lat for att gora det idag sa vi far se vilken dag det kommer, samma sak med alla bilder som jag lovat att ladda upp pa facebook.
Nu somn, imorn skola och sedan baka kladdkaka:) Manga kramar Olivia
Fran nar jag var i Rotorua for nagra veckor sedan, det ar nagon kemikalie som gor att vattnet far den fargen, kommer inte ihag vilken, Men coolt ar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0