Städa? Nja!

Har haft den ambitiösa tanken att jag skulle städa mitt rum och tvätta lite kläder sedan i torsdags, idag är det måndag. Jag började glatt i torsdagskväll med att sprida ut massa papper och broschyrer på golvet, de ligger fortfarande kvar där och är en säkerhetsfara när jag sömndrucket tar mig ut till badrummet på morgonen. Mitt rum är så litet och har väldigt lite möbler så jag har liksom ingenstans att göra av alla papprena så de får ligga på golvet tills jag klurat ut en bra plats:) Skulle även behöva städa översidan av min byrå då den ser ut som om något exploderat på den.
Har tänkt göra detta hela dagen, har inte än fått tummen ur och gjort det. Funderade även på om jag skulle ge mig ut och spring men det är lite blåsigt ute så jag undviker nog det, man har ju hört om folk som skadat sig eller blivit sjuka när de varit ute på en springtur så man vill ju inte risker något!!
Sitter just nu glatt i min säng och lyssnar på Oskar Linnros på youtube då min dumma spotify har slutat funka, mycket sorgligt! Idag har jag inte gjort ett dugg, masade mig upp ur sängen kl halv 12. Sedan chattade jag lite med S och försökte övertala henne att hon ska åka som utbytis nästa år. Tittade lite på min fotölj som är fyll med kläder och bestämde mig för att jag tar hand om den sen. Sitter och tittar ut på havet samtidigt som jag skriver detta, helt ok:)

Fått två fina kommentarer som jag tänkte svar på:
Klara: Jag ska försöka mej på det här med vidoeblogg, är ju inte känd för att vara tekniskt begåvad så vet inte hur det kommer att sluta men att försöka har ju aldrig skadat:)
Viktoria: Jag trivs lika bra i den här familjen som i förra, de är två väldigt annorlunda familjer men båda lika bra. I förra familjen så var det fullt hus och aktivitet hela tiden då vi var fem personer som bodde där, blev lite chockad när jag kom hit och insåg hur tyst det kan vara. I denna familjen så är vi bara tre, det leder till att det blir lugnare. I förra så åt vi alltid mat vid middagsbordet, i denna så äter vi alltid sittandes i sofforna eller på golvet.
Men jag tycker om dem båda och det är precis det här som är meningen med att byta familj, om alla var likadana så skulle man kunna bo hos samma hela året.

Är dey nånting mer någon vill veta så är det bara att fråga på, jag har ändå inget liv så jag svarar glatt på frågor:)
Har sett på utbytesstudent.se att det är ganska många som har sökt till Nya Zeeland med olika organisationer för nästa läsår, det värmer mitt hjärta att se att folk vill åka hit.

Nu ska jag ta och leta upp lite mat och fundera på om jag ska ge städningen en chans:)

Kram Olivia

Kommentarer
Postat av: klara

Blogg.se har något eget videobloggnings program som heter videofy.me du kan ju kolla in de;)

2010-10-25 @ 18:23:08
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0