Videoblogg och solig tisdag!

Kära bloggen! Haha, kanske skulle ta och bli en såndär fjortis bloggare, ni vet tjatja bloggen och putläppar:)
Eller inte, putläpparna har jag ju visserligen men fjortis kommer jag nog aldrig att bli!
Har nu signat upp mig på videofy.me så ni kan i framtiden vänta er vidoebloggar! Men inte idag då jag inte vill ta för mycket på internetabbonemanget plus att jag inte vet vad jag ska videoblogga om, så jag tycker att vi gör så här: ni skriver i kommentars raden vad ni vill att jag ska prata om ,det kan vara frågor, hur man stylar skoluniformen, nya zeeländsk slangskola, you name it! Vad ni vill, nästan i alla fall: går inte med på porr och annat mystiskt!

Idag var en fin dag! Solen sken, fåglarna kvittrade och livet lekte! Haha, visst är jag poetisk?! Nämen det var en bra dag idag, vädret var bra och jag kände att jag var glad och pratade med mina vänner.Det känns verkligen att det snart är sommar här, vi satt utomhus på båda rasterna idag. Jag gillar verkligen den gruppen som jag spenderar större delen av  min tid med, de är väldigt trevliga och öppna människor som får en att känna sig välkommen, det är ok att bara sitta och läsa en bok samtidigt som man lyssnar på deras galna konversationer. Känner att jag faktiskt börjar komma närma några av dem nu, min kiwibuddy är helt underbar. Hon bryr sig verkligen och ser till så att jag mår bra osv. Tror att hon är så bra för att hon också varit utbytesstudent, det hjälper att veta hur det är.
Skypade lite idag också, först med Caitlin, en tjej från Whangarei som ska till Norrköping som utbytesstudent. Vi hade svenskalektion, hon måste hålla tal på maraeweekend på svenska så vi övade på det, eller det var i alla fall tanken. Vi har en tendens att tappa tråden, det är svårt att hålla sig till ämnet när hon håller fram sina sjukt söta hundvalpar till kameran! Mamma och Pappa, Vi SKA skaffa hundvalp!!!!! När jag kommer hem så tycker jag att en liten hundvalp skulle vara en fin välkommen hem present, de är så söta!!!!!
Skypade även en stund med älskade SP2B!!! Ni är så fina och ni ska veta att det finns en speciell plats i mitt hjärta för er! Pratade även lite med två lärare, fint att se att de fortfarande lever:)

Imorgon ska jag till stranden istället för skolan:) De i år 13 som tar gympa har arrangerat en stranddag för oss internationella studenter, ska bli mycket trevligt. Insåg dock idag att jag verkligen inte är bikini redo, jag och min busbuddy I planerade hur jag skulle kunna bli redo på en dag, det vi kom fram till var att om jag tränar hela eftermiddagen samtidigt som jag solar och om jag gör typ 500 situps imorgon så ska det nog bli bra. Jag gjorde 5 situps när jag pratade med Caitlin, latmasken i mig tog över! Dekorerade mitt rum lite, har massa tomma vita väggar som kräver lite pynt så det fixade jag. Satte upp lite kort och andra minnessaker, typ balbiljetten på en vägg. Gjorde även otaliga försök i att sätta upp min svenska och nya zeeländska flagga på väggen, funkade inte. Ska nog försöka imorn igen när jag har mer kladd att sätta fast flaggorna med. Städningen av rummet på går fortfarande, ser ut som en bombzon just nu. Är antagligen lika farligt, halkar och fastnar i olika saker hela tiden!

Nu ska jag sova. Somnade alldeles för sent igår, hade verkligen sjukt svårt att somna!
 
Oh just det, jag hade ett väldigt sött gå sällskap när jag gick hem från bussen idag, två av grannbarnen, de är 6 och 9 eller nåt sånt. Jag har fått i uppdrag av deras mor att gå med dem när jag går hem, det är för att de ska lära sig att gå hem från bussen själva. De var mycket söta, tjejen som är 6 pratade oavbrutet hela vägen om ditt och datt och storebroderna hittade en död possum så han var nöjd. Såg förresten en levande possum igår när jag åkte hem från bion, stannade mitt i en konversation och klappade händerna av lycka. Fick några roliga blickar, de förstår inte min fascination för possums!!

Nu sömn!
Kram Olivia

Tänkte lägga upp lite bilder på mitt stiliga skypesällskap men det verkar inte funka, eller rättare sagt: jag har ingen aning om vart jag sparade dem:)

B: Tack för din fina kommentar! Saknar dej med!! När jag kommer hem så får vi ta en tur till Hällekis:) Kram Olivia

Kommentarer
Postat av: Klara

Vad är en pussum?:o



2010-10-28 @ 10:29:04
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0