" Pluggar"

Just nu "pluggar" jag:) Har tva engelska uppsatser  som ska vara inne pa fredag men ska jag vara arlig sa tror jag att det bara blir en, har tomt ut allt jag har i min hjarna om Romeo och Julia pa den har uppsatsen.
Snart ar det dags for lov i tva veckor, ska bli sa skont. Har haft en liten lowvecka, inte sa att jag har hemlangtan men det ar nu det borjar sjunka in att jag har 10 manader kvar innan jag far traffa alla igen plus att jag gatt och lagt mig alltfor sent pa kvallarna sa da blir man trott och da borjar man tanka osv. Men jag trivs fortfarande sjukt bra har, borjar komma in i ett kompisgang och har planer och gor saker.
Hade en hemmahelg forra helgen efter att ha spenderat ganska manga helger pa vift, antingen ute pa sightseeing eller pa resa.  Pa fredagen sa gick jag pa musikal med nagra kompisar pa skolan, den var superbra. Det var juniorsen pa skolan som spelade och seniorsen som regisserade och fixade allt annat. Junior ar mellan ar 7- 10 och Senior mellan ar 11-13.
Pa lordagen sov jag syndigt lange, var sa skont! Har nog massa somn som behovs tas igen. Sen lufsade jag runt hemma och skrev lite pa min uppsats, bakade karleksmums och at hamburgare med rodbetor och morot.
Pa sondagen spelade jag och 14 kiwiungdomar paintball, var valdigt kul att for en gangs skull vara ensam internationell student, de jag spelade med var min ena kiwibuddy Emilys kompisgang.Det ar de jag spenderar storre delen av min tid med tillsammans med nagra andra internationella studenter. Paintball var mycket roligt, blev lite val triggerhappy i slutet och skjot pa allt som rorde sig. Blev sedan mycket lycklig i mandags nar en kompis visade upp blamarkena som jag hade gett honom! Trodde namligen inte att jag hade traffat nan:)
Helgen innan dess sa sightseeingade vi lite, akte norrut och sag massa fina strander och at fish and chips i Mangonui. Trots vadret en mycket trevlig tur, hade inte vart norr om Kerikeri innan sa det var kul att fa se hur det sag ut dar uppe. Som vanligt sa ar det sa vackert att man tappar andan.
Margret, min vardmamma tog aven med mig till en stor skog som ligger har i narheten  forra onsdagen nar lararna strejkade. Var en facsinerande skog med trad stora som hus( nastan iallafall). Pa vagen hem sa hittade vi en hund! Som tur var sa hittade vi dock dess agare efter en liten tur i bilen.
Nu maste jag ga och plugga pa riktigt!
Kommentera mera!
Kram Olivia

Kommentarer
Postat av: Klara Carlsson

Det låter som du lever livet där på andra sidan jorden:) Önskar att jag fick göra all de där roliga sakerna ( men jag hoppar gärna över uppsatserna)!



På tyskan gör jag en "fantasi resa" där jag besöker Nya Zeeland. Tänkte skriva att jag träffar dig där solman. Vad var de för sport du höll på med nu igen? tänkte skriva att jag kollade på en match eller liknande;)

2010-09-22 @ 16:38:27
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0