Kapa Haka!!

Hallo!!
Vet att jag inte skrivit på en halv evighet:) Har vart upptagen!

Förra veckan var sista veckan innan påsklovet och slutet på term 1. Helt sjukt att jag redan gjort tre av fyra terms. Nu har jag påsklov i två veckor sedan är det sista termen.
Bytte till min fjärde och sista familj i helgen. Trivs redan jättebra, min värdmamma och pappa är urmysiga och värdbröderna och syskonbarn gillar jag starkt. Har tre brorsbarn, de är 15 månader, 2 år och 7 år. De kom över på middag i lördags. Min värdmamma frågade min brorsson som är 2 om han ville leka med henne eller med Auntie Livi(jag) Han pekade på mig:) Gillar den ungen skarpt!

Förra veckan så var jag iväg på Kapa Haka tävling/festival i två dagar. Det jag var på var Tai Tokerau festival, Tai Tokerau betyder the tail of the fish. Its after the Maori skapelse berättelse. Förlåt för den meningen men vet faktiskt inte hur jag kan översätta den.
Det var skolor från hela Norhtland där och tävlade. Såg så många fantastiska uppträdanden. Min grupp uppträdde också. Känslan av att stå uppe på scenen tillsammans med dem framför en stor grupp av folk från våran skola och andra skolor var helt fantastisk. Vi uppträdde även två gånger för skolan i måndags. Jag hade två helt underbara dagar. Det bästa var när skolan som vi delade Marae med( ställe där vi sov) sa att vi måste uppträda för dem. Ok sa vi om ni uppträder för oss, så uppträdde gjorde vi. Alla hade på sig pyjamas och så lite halvsega ut men så fort vi kom igång med första sången så var det som om det var megastor publik och alla var fullt uppklädda i kostym.
Ska försöka få videon på nåt av våra uppträdanden. Har massa foton men man får ju inte ljudet på dem.

När jag kom hem från Whangarei där tävlingen var på torsdagen så var jag hemma i en timma och försökte packa inför min flytt. Sedan var det in till stan och middag för den danske killen som tragiskt nog åkte hem i lördags. Hade en görtrevlig kväll. Vi gick till en jättemysig resturang. Mycket mer folk än väntat kom så i slutet var vi nog trettio, så alla fick ta turer i att ha en sitt plats.
Men det var en sjukt trevlig kväll. Kändes som ett bra avslut innan lovet.

Nu ska jag gå och äta mat. Min älskade Kapa Hakagrupp!!  Det här är våra kostymer som vi har när vi uppträder.


Puss och kram Olivia

Kommentarer
Postat av: Agnes

Sittplats heter det inte sitt plats! När du sa att svenskan var dålig trodde jag inte att den var såå dålig...

saknar dig

2011-04-20 @ 16:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0