Mera svar på frågor!!

Hej!
 Här kommer svaren på några av frågorna från frågestunden. Jobbar på att bli färdig med dem.
Idag har jag vart i Paihia och lyssnat på R´s leaving speech. Han åker hem på måndag. Är så stolt över att jag inte grät!!
Vanlig skoldag, hade matteprov som jag megafailade men men vad gör det om tusen år?! jadijada. Imorgon ska jag till sjukgymnasten och motionera knäet. Läkaren sa att jag håller på att förlora muskler, jasså sa jag, visste inte ens att jag hade några! Alltid kul att få höra sånt!!


Kan man se på Gossip Girl i NZ? Man kan, jag har inte sett så mycket då säsongen tog slut när jag kom hit.

2. Finns det HM där? Nä och shit vad jag saknar det!! Har såna HM cravings!!

3. Kan du använda de betyg du fått där till ngt här i Sverige? Nä kan inte använda mina betyg men jag kan tenta av engelskan och sedan så kan jag ju alltid stoppa med betygen när jag söker jobb osv.

4. Spelar du någon fagott? Jodå spelar faktiskt ganska så mycket! Har lektion en timma varje måndag och varje måndag mellan 15.30 och 17.00 är det jazzband. Så spelar gör jag men är ganska dåligJ

5.Favorit ämne i skolan som du tycker de borde inför på DLG? Art History är väldigt häftigt! Skulle vara kul att ha.

6. Har alla verkligen flipflops, finns de inga foppatofflor?:O Jodå alla har flipflops( här kallas de för jandals) har inte sett några foppatofflor! Antingen jandals eller barfota. Man går barfota massor här, folk går och handlar utan skor, kör bil utan skor osv. Älskar att gå barfota.



Du skrev på facebook att du skulle få träffa din mamma. Har hon kommit till NZ? :)

Jajamen, min mamma fick ett stipendie och fick möjlighet att komma till NZ!  Så hon spenderade två veckor här, vi reste runt lite här uppe i norr och så såg hon mitt vardagsliv. Det var jättekul att ha henne här för då har jag nån att prata om NZ om när jag kommer tillbaka till Sverige.

Jo sen undrar jag en till grej! Vad äter man till frukost där borta? Känns som att det inte är fil och flingor.

Haha, tragiskt nog så frukost inte så flash här heller. Det finns dock ingen fil så man äter yoghurt och mjölk. Ibland båda till flingorna. Det är vanligt med en lagade frukost här, alltså ägg och bacon osv.

Nu ni ska jag ta och sova. Har sovit alldeles för lite senaste tiden.
Just det, Grattis till min kusin David som tar studenten idag!!
Puss och kram Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0