Dargaville!

Hej! 
Idag har jag inte vart i skolan, var på roadtrip med en dam från Rotary istället! Vi åkte till först Whangarei då hon behövde åka dit och sedan åkte vi till en plats jag drömt om att åka till väldigt länge! Dargaville!! Det är en liten jordbruksstad på västkusten en och en halv timma söder om Kerikeri. Är egentligen inget speciellt där förutom att det är värdlens Kumara Capital!
Var en mysig liten stad. Vi gick på museum, superhäftigt. Var mega stort och hade allt mellan himmel och jord. Var ett sånt museum som jag älskar!!
Sedan vandrade vi runt stan lite, jag köpte grejer till min blazer. Den börjar se bra ut nu:) Åt en underbar lunch.
Åkte lite vilse på väg till en strand men till slut hittade vi den, kan säga att den var mödan värd. Ack så fin!
Tog en lång men fin väg längs med en älv hem.
Trevlig dag, så glad att jag äntligen kunde åka dit!
Sitter just nu och pluggar, fixar med mitt avskedstal och målar naglarna. Min värdmor( inte den som jag bor med nu) kommenterade på facebook och frågade om jag aldrig sover. Sa att nä det har jag inte tid med.

Mitt rum är så stökigt just nu, flyttade tillbaka till min fjärde familj igår så nu är alla min grejor på ett ställe.
Orkar inte packa upp allt igen men samtidigt så är det för tidigt för att börja packa. Knepigt.
 Jag och Dargavilleskylten!!


Stilig bild:)

Nu ska jag sova lite.
Puss och Kram Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0