Hola!

Börjar med att svara på lite kommentarer!! Förvånad över att nån fortfarande kommenterar!


Haha, kul att få ett livstecken från dej med Klara

Mm, vi samhällare är ju lite bratiga av oss

Jag lovar att försöka uppdatera mer!!!

Ebba: Jag tror nog inte att det riktigt spelar någon roll. Det är klart att vara här för ett helt av deras skolår kan vara en fördel men jag tycker att det funkade bra att börja i juli och gå halva år 12 och halva år 13. Nu i år 13 så känner jag mer folk osv.

Det är både lätt och jobbigt att skaffa vänner, man måste jobba hårt!! Jag har många bekantskaper men inte så många nära vänner. Sport är inte så sjukt viktigt men def mer än i Sverige!! Mm, språket var förhållandesvis lätt att komma in i, tog ett tag innan jag greppade finliret men annars inga problem. Deras slang däremot är en annan historiaJ De har massa roliga slang ord. Nu pratar jag def som en Kiwi, har fortfarande lite problem att säga vissa ord men annars så är jag i princip flytande. Min australiensiska utbytesstudent hemma säger att jag pratar fult nu eftersom jag låter som en Kiwi

A: Ni får def hem Superwomen!! Jag var ute och sprang idag!!! Klart jag vill umgås med dej när jag kommer hem, annars kommer det ju att ha vart två år sedan vi sågs!!!! Def skype snart!!


Idag har jag haft en bra dag, fick ett väldigt najs mail från min mor som innhöll en överraskining:)
Skolan var najs, vi hade dragkamp med peersupport. Hade som vanligt Kapa Haka träning. Hade träning hela söndagen också. I helgen så bodde jag hos min första värdfamilj då min familj var iväg. Seglade i ösregn i fredags och gick på bio med min kompis som sen sov över lördags. Vi var först på stan en tag sedan gick vi hem till mig och slappade. På kvällen såg vi  Black Swan, väldigt bra film!! Vi åt sushi och kladdkaka.
Nu måste jag rusa till min spanska lektion:)

Puss och kram Olivia


Kommentarer
Postat av: Louise B

Hej hej! jag skulle behöva lite hjälp med en sak;)



Hade jag kunnat få din mejl addres så kan jag mejla dig om det. Passar inte att skriva så bra direkt här på bloggen.



Lovar att det inte har med något tråkigt skolarebete att göra.p. Går jätte fort jag lovar!

Är bara det att jag måste fatta ett ganska jobbigt beslut nu, och dc i mitt distrikt sa att jag inte skulle prata allt för mycket om det i rotarysammanhang. Därför är det kanske bättre om jag får din mejl. Behöver lite råd:)

Mejla mig på:

[email protected]

2011-05-17 @ 17:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0