Mitt lov!!

Hallo!! Nu kommer äntligen lov inlägget som jag lovat er i flera dagar( haha, lov, lovat!) Men som de säger, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:)

Vart slutade jag?

Just, torsdagen innan lovet var sista dagen jag berättade om.

På fredagen innan lovet började kom en grupp av de andra utbytesstudenterna upp från Auckland för att se det vackra Northland!
Så på fredagen hade vi BBQ med en massa andra utbytesstudenter som var och gjorde sin nordö resa( de kommer från längre söderut på nordön) Vi var hemman hos min councellor Chris. Allt som allt så var vi nog 25 studenter, två rebounds( såna som redan vart iväg) var också med. Så kul att träffa alla igen.
Jag åkte hem och packade färdigt medans de från mitt distrikt som var här sov hos min nästa värdfamilj( där jag bor nu).

 På lördagen så packade jag färdigt, sa hej då osv och sedan körde värdfar in mig till stan med alla mina grejer. Hade en megaväska, 9 lådor och några små väskor. Fråga inte hur jag ska få hem allt!
Mötte upp nya värdmor och lassade över alla mina grejer till hennes bil. Förvånad över att allt fick plats:)
Sedan så gick jag på brunch med några kompisar då det var min kompis från Belgiens födelsedag. Kunde inte vara där så länge men det var trevligt ändå.

Åkte till nya hemmet och flyttade in alla mina grejer, påbörjade projekt upppackning som fortfarande pågår. De andra kom hem från Cape Reinga( nordspetsen), jag åkte inte med då jag redan vart där och var inte pigg på att behöva betala. Vi lagade pizza, lekte med min syskonbarn som är ursöta. Sedan gick vi ner till min värdfamiljs båt där vi sov. De har en katamaran som är megastor, dock så är den uppe på land då den behöver upp fixning. Vi satt där och pratade till långt in på natten.

Dagen därpå så var tanken Paintball men det funkade inte riktigt så vi gick på en promenad mellan Rainbowfalls och the Stone Store( NZ äldsta stenhus). Vi åkte även till min värdfamiljs farm där vi körde fyrhjuling, jag misslyckades totalt! Körde där det var alldeles för brant och kunde inte turn around så värdfar fick springa och hjälpa mig. Det bevisar att jag inte är en lantis och framförallt inte ska köra motordrivna fordon.
Sedan var det dags för de andra att bege sig hemåt efter en väldigt trevlig helg. Jag och mum and dad( värdföräldrar) åkte till en av Rotarymedlemmarna för spelkväll, trodde att det skulle bli trök men det var superkul. Älskar mina Rotary aunties and uncles.

De första dagarna av lovet så var jag ohyggligt lat:) Packade upp och organiserade mitt rum lite grann, borde ha pluggat men det hände inte.

några av de andra studenterna.

Nu ska jag gå och sova. Imorgon börjar skolan igen men jag ska inte dit på grund av mitt ben. Ska ta ut stygnen imorgon och mum och sjuksköterskan trodde att skolan skulle bli lite för mycket. Så jag ska stanna hemma och plugga, städa, titta på tv och framförallt göra klart en Rotarypresentation om mina lov i NZ. För den är imorgon kväll och jag började igår:)

Tack för alla kommentarer, alltid trevligt att få!! Kommentera mera!! Snälla!! Om ni kommenterar massor så får ni mer blogginlägg, haha skulle vara så sorgligt om ingen kommenterade nu.

Aroha Livi


Kommentarer
Postat av: Klara

Det verkar som du har de fullt upp i NZ och man blir alltid lika avundsjuk på allt kul du får uppleva. Njut nu av din sista tid där borta Solman :)

2011-05-01 @ 15:55:46
URL: http://klaracarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0