2 months left!

Hola amigas y amigos!! Är fortfarande inne i spanska mode:) Kan bero på att vi har en grupp Colombianska studenter på skolan nu. Skulle haft clase de espanol manana men den blev inställd.
Insåg precis att det inte är en bra ide att försöka skriva på ett annat språk än svenska här för då blir jag alldeles förvirrad och vet inte vilket språk jag ska prata!! Så förvirrande! Min svenska är på nivå väldigt dålig just nu, har problem med ord, meningsbyggnad, stavning. I princip allt!! Vet inte hur det ska gå när jag kommer hem!!

Har haft två lugna, vanliga dagar i skolan. Skolan här är precis som hemma, seg och trök ibland och ibland jättekul. Gjorde ett tal för min engelska klass igår. Jag pratade om vänskap och vänskap mellan kvinnor för jag hade läst Stolthet och fördom och Systrar i Jeans. Kände mig ganska nöjd. Hade kul när jag gjorde det iallafall. Vet inte om jag berättat om min engelska klass, den är iallafall en liten klass med bara 13 pers varav tre är internationella studenter. Vi har de smartaste på skolan i klassen, såna som anser att ett VG+ är ett dåligt betyg. Ibland kan det kännas lite intimidating men då påminner jag mig själv om att jag faktiskt inte har engelska som modersmål.

Idag hade vi en mus i vårat historia klassrum. En tjej sa plötsligt när läraren pratade, sir, det är en mus i klassrummet. Ingen trodde henne men sedan såg vi den ila över väggen. Den sprang rätt uppför väggen, vi kallade den för Spiderman musen! Sedan började projekt fånga musen. Kan säga att det var mycket underhållande, en försökte putta ut musen från dens gömställe medans läraren höll en kakburk för att fånga musen i. Musen föll ner på golvet och försvann snabbt. Satt under resten av lektionoch var lite paranoid och kände att nånting kröp uppför benet men så var det inte som tur var!!

Vi hade Celebrations Assembly today.Nästan hela skolan samlades då the sailing team hade vunnit nationals.
Det innebar också att vi i Kapa Haka gruppen drog på oss uniformen och körde lite Haka för att välkommna dem in. Alltid lika cool känsla!!

Var hos sjukgymnasten igår. Nästa gång så får jag använde träningscykeln, ser fram emot det!

Idag är det den 10 maj vilket innebär att jag har som rubriken antyder 2 månader kvar, det är lite mindre än 8 veckor, ca 35 skoldagar! Tiden går så fort när man har roligt!! Skrämmande hur fort tiden går. Många av min kompisar åker hem om en månad redan!!

Oh, har ett nytt fint nagellack. Fick det av en ny kompis i helgen. Väldigt trevlig tjej som jag hoppas på att lära känna mer. Iallafall så fick hon ett mintgrönt nagellack, hon ville inte ha det men jag hade sagt vad fint jag tyckte att det var så fick det!! Har letat efter ett i den färgen i evigheter!!

Nä ni, nu måste jag skriva det sista på en historia grej och sedan säga hej till min älskade kudde!!!

Kram Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0